Professionele deelnemers aan het woord

Els volgde een Mindful@Work training. Lees hier haar bedankje voor de trainer:

“Graag wil ik je bedanken voor alles wat je me bijgebracht hebt tijdens de sessies mindful@work. Na de trainingssessies was ik even gestopt, maar ik merkte dat de kwaliteit van mijn dagen gewoon beter wordt wanneer ik dagelijks een korte of langere meditatie of yoga-oefening beluister/uitvoer. Elke dag kies ik iets waar ik zin in heb. Iets met beweging wanneer ik teveel heb stilgezeten of andersom. Het mooiste wat ik voor mezelf meeneem uit je mindfulnesstrainingen is dat ik mild mag zijn voor mezelf. Dat was een soort openbaring toen je dat zei.”

Particuliere deelnemers aan het woord

Ann B. volgt de online training (2016), graag geeft ze mee wat het voor haar betekent.

"Ik sta dertig jaar in het onderwijs. Dit jaar sta ik een klas die heel wat energie vraagt. Toen er na vier maanden een kind bij mij in de klas kwam, na vier maand psychiatrie zonder concrete begeleiding naar mij toe, had ik op een bepaald moment geen energie meer. Ik werd op ziekteverlof gesteld en kreeg van een buurvrouw het boek 'Tem je geest' van Ruby Wax. Daar bleek dat Mindfulness goede resultaten opleverde om tot rust te komen. En dat dit ook wetenschappelijk onderbouwd is. Ik vond Mindfulness eerst maar de zoveelste hype, en vind dat gezond boerenverstand moet primeren. Dat laatste vind ik nog, maar door een cursus online te gaan volgen, krijg ik het gevoel dat Mindfulness toch bij me past. Ik ben filosofisch van aard en vind een goede basis belangrijk. En die basis vind in terug in Mindfulness. De adem, zuurstof is een basis. Het voordeel van online te oefenen is dat je dagelijks begeleid wordt, op een moment waarop het je past. Financieel is het ook voordeliger en het verlaagt de drempel tot kennismaking. Je kan ook altijd iemand contacteren per mail of telefonisch en dat is ook een pluspunt. Ik hoop dat mijn verhaal iets kan betekenen voor anderen."


Hans M. volgende ter opfrissing voor een tweede keer een basistraining Mindfulness.

"In mijn boeken 'Milde zorg' en 'Depressief. Goede zorg voor kwetsbare mensen.' schrijf ik regelmatig hoezeer ik mindfulness en meditatie als grootste geschenken in mijn leven mocht ervaren. Mindful leven en regelmatig mediteren helpt me om mijn kwetsbaarheid voor depressie onder controle te houden en herval te voorkomen. Het 8-wekenprogramma dat ik recent herhaalde bij trainster Mieke Van Hecke was inspirerend en verrijkend. Mildheid en aandachtig in het hier en nu leven, typeren de deskundige training door Mieke. Ik raad iedereen dit programma aan."

Liesbeth over haar ervaring bij het volgen van een basistraining Mindfulness.

"Dag An, ik ga de sessies best missen…  Ik heb er echt zoveel aan gehad. Bijna niet te geloven hoe je dit ook daadwerkelijk kan toepassen in je dagelijkse leven, na toch maar ‘slechts’ een paar weken oefenen. Deze ochtend moeilijk gesprek moeten voeren met ouders en ik schrok van mezelf wat een impact mijn gedrag/houding heeft op het gedrag van anderen. ‘Wees mild’ leek mij in het begin van de cursus een detail, blijkt nu een niet te onderschatten positieve factor. En een glimlach schenken opent zovele deuren.... Ik ben er nu volledig van overtuigd dat mindfulness helpt. Bedankt!"

Lieselot over de persoonlijke impact door het volgen van een basistraining Mindfulness.

“Je leert jezelf kennen. Het wordt duidelijk welke waarden belangrijk zijn en hoe deze eventueel tekort gedaan worden in jouw leven. Het heeft er voor mij voor gezorgd dat beslissingen sneller genomen worden. Door het zeer praktische luik van de training kan je de oefeningen ook gedurende de dag gebruiken om de rust terug te vinden wanneer je deze even kwijt bent. Een absolute aanrader!”

Jouw getuigenis op onze site?

Ook jouw getuigenis kan voor anderen nuttig zijn of hen net het duwtje in de rug geven om een training te volgen. Stuur ons je ervaring en we publiceren deze anoniem op onze site.